10-05-08

Cuba - 28 april 2008

Dag 1

Maandag 28 april 2008, het is zover, vandaag vertrekken we naar Cuba. Onze vlucht vertrekt omstreeks 12 uur vanmiddag dus we moeten om 10 uur in de luchthaven zijn. Onze chauffeur van dienst komt ons om 8 uur ophalen en we rijden richting Zaventem.
Zoals te verwachten staan we in de de file vanaf Aarschot, en ipv een dikke 30 minuten rijden, doen we er anderhalf uur over.  En staan we rond half tien in de luchthaven. Gelukkig dus dat we naar Chrisje hebben geluisterd en zo vroeg zijn vertrokken.
Als iedereen van de groep is aangekomen, (we zijn in totaal met 16 personen waar we de meeste al van kenden) gaan we ons inchecken en kunnen we aan de veiligheidscontroles beginnen. En ja hoor, ik ga af als ik door het hokje loop (LOL) Het blijken mijn schoenen te zijn, en ik moet ze ter extra controle nog eens op een soort schoenenpoetser zetten, die me dan SAVE verklaart en zo kunnen we dus verder naar onze gate.
We kunnen meteen inschepen als we klaar zijn en zo gaan er verschillende mensen (waaronder mijn Chrisje) voor de eerste keer de lucht in. Voor mij was het ook 2 jaar geleden en toch ff klamme handjes, maar eenmaal in de lucht gaat het goed. na ongeveer 2,5 uurtjes landen we iets te laat in Madrid, maar aangezien we nog meer dan genoeg tijd hebben, geeft het niet zo. We gaan ons een McDonnalds eten en daarna met het treintje van de luchthaven naar de andere Terminal om te vertrekken naar Havana, Cuba.  Dit vliegtuig is een pak groter en we zitten in het midden, maar het geluk is aan onze kant en Chris en ik hebben 4 plaatsen voor ons 2, wat de reis van 10 uur vliegen heel comfortabel maakt. Van slapen komt er niet veel in huis, maar een goed boek en een leuk gesprek met de schoonzus maken het een aangename reis.
Eindelijk landen we dan in Havana, je ziet meteen duidelijke verschillen met de supersjieke luchthavens hier in Europa, en de hitte slaagt je in het gezicht en dat om 20u (plaatselijke tijd) We moeten weer een hele resem controles door en kunnen daarna de bagage gaan ophalen. Er staat ons een Nederlandstalige gids op te wachten die ons naar de bus brengt.
Nog een half uurtje later komen we in ons hotel (Nacional de Cuba) aan en krijgen we een Cuba Libre (Cola Rum) terwijl we de papieren voor de check-in invullen. Het is al 23uur als we op onze kamers aankomen en we gaan dus meteen slapen, morgen worden we immers om 9 uur verwacht om Havana per fiets te ontdekken ...

08:24 Gepost door Ellebel in Algemeen | Commentaren (0) | Tags: cuba reisverslag, dag 1 |  Facebook