18-05-08

Cuba - 1 mei 2008

Dag 4

Vandaag vertrekken we met de bus richting Varadero om aan het tweede deel van onze Cuba vakantie te beginnen.  Eerst nog genieten van dat heerlijke uitgebreide ontbijt in ons hotel, en daarna uitchecken. Er blijkt iets niet te kloppen met onze afrekening, maar ze doen niet moeilijk en moeten dus ook alleen maar betalen wat we ECHT uit de mini-bar hebben genomen. En als we met de groep samen komen aan de bus blijkt dat we niet de enige zijn met het uitcheck probleem.
De bus rijdt met ons naar een station, waar we op de Hershey trein stappen.  De eerste indruk van het treintje was niet meteen om over naar huis te schrijven, maar hij heeft (de trein dus) bewezen dat je niet altijd om een eerste indruk mag afgaan.  We hebben de hele rit, die ongeveer anderhalf uur duurde, gelachen, gezongen, gedanst en gedronken. Helemaal geweldig en zijn naam als Salsa trein helemaal waardig.  Halverwege de treinrit hebben we ook even halt gehouden en kregen we suikerriet te knabbelen en mochten we het ook persen, bij dit suikersap werd dan rum gegoten en konden we weer opdrinken. Super lekker, maar mag er niet aan denken wat het van calorieën zou geweest zijn.  Na deze stop weer de trein op, en hebben we de cubanen onze muziek eens laten horen, na genoeg rum te hebben gedronken begonnen we met 16 Belgen te zingen van 'Lief klein konijntje' tot 'En we gaan nog niet naar huis ....' De Amerikanen bij ons op de trein wisten niet wat er gebeurde en hun gids gaf grif toe dat hij liever onze groep zou begeleiden omdat wij tenminste plezier hadden.
Op het einde van het treintraject stond onze bus + buschauffeur ons weer op te wachten om ons tot Varadero te brengen.  Helemaal in de sfeer van de foute muziek zijn we tot in Varadero blijven doorzingen.

Aangekomen in het hotel zijn we meteen gaan lunchen, het viel ons meteen op dat we nu in het toeristisch gebied zaten. In het buffetrestaurant waar we nog terecht konden vond je echt voor ieders wat wils.  Daarna zijn we het domein nog verder gaan verkennen, en natuurlijk zijn we naar het strand gewandeld. Zo prachtig, wit zand, helder blauwe zee, palmbomen, een echt sprookje.  Daarna even in de poolbar gezeten, en hoe leuk zo'n all inclusive, je kan echt alles bestellen waar je zin in hebt... SUPER.

Om 16.00 uur mochten we dan onze kamers in, en zijn de meesten onder ons meteen in hun bikini of zwembroek gesprongen en hopsa naar het strand. Echt lang zijn we daar niet gebleven, want het water was super zout en dus besloten we maar aan het zwembad te gaan zitten.  Je had de keuze uit 3 verschillende baden, dus plaats genoeg.  Net voor het avondmaal dan nog een partijtje poolvolleybal, limburg tegen Oost Vlaanderen, maar de puntentelling liep niet vlot, dus die hebben we maar afgeschaft.
Na het eten weer gezellig in de bar gehangen en omstreeks middernacht gaan slapen.  De volgende dag geen planning, gewoon luilekkerland....

16:08 Gepost door Ellebel in Algemeen | Commentaren (0) | Tags: cuba reisverlag, dag 4 |  Facebook